Monday, December 20, 2010

tumbuhan hijau menggunakan karbon dioksida di udara, air dan mineral-mineral dari tanah serta matahari untuk menghasilkan makanan. Proses ini dipanggil fotosintesis.  Sinaran matahari diserap oleh bahan-bahan kehijauan terdapat pada daun hijau yang dipanggil klorofil.
Klorofil membantu meningkatkan bekalan darah beroksigen yang sihat untuk memberikan anda metabolisma serta kecergasan keremajaan. Klorofil mendetofikasi dan membolehkan proses memperbaiki dan pembinaan tubuh dilaksanakan.
Tumbuhan alfalfa terkenal dengan nilai nutriennya yang tinggi. Ia mengandungi kandungan klorofil yang paling tinggi berbanding tumbuhan lain. Dalam bahasa Arab, alfalfa bermaksud “bapa kepada makanan” kerana unsur-unsur penyembuhannya yang kuat.  Ia sangat dikenali oleh masyarakat Timur Tengah sebagai herba yang amat mujarab merawat pelbagai penyakit. Akar rumput padang pasir ini tumbuh sangat dalam (90 hingga 100 kaki kebawah tanah) untuk menyerap pelbagai mineral. Alfalfa mengandungi empat kali ganda klorofil lebih dari sayur-sayuran lain. Ia adalah sumber nutrien yang penting bagi merangsang kesihatan yang baik.

Orang China menggelarkan alfalfa sebagai Raja Herba. Ia adalah minuman kesihatan sepertimana spirulina, tongkat ali, ulam pegaga atau ginseng. Kandungan tambahan daun mulberry sangat mujarab untuk mencegah demam dan merendahkan panas badan. Mulberry dikenal sebagai bahan makanan ulat sutera, juga diketahui merupakan ramuan kuno ubat tradisional China untuk mengubati pengidap penyakit Diabetes. Sesuai diamal setiap hari untuk kesihatan/ketahanan tubuh yang baik.

Khasiat kebaikan produk kami:
Melawan Raadikal Bebas Untuk Mengurangkan Kedutan dan Penuaan
Klorofil dalam alfalfa mengandungi antioksida yang menolong mengurangkan radikal bebas dalam badan kita. Radikal bebas adalah punca utama kepada penuaan.

Ciri-ciri Penghasilan Darah
Penerima anugerah Nobel, Dr. Richard Wilstatter Phoio juga telah membuat penemuan bahawa terdapat hanya satu perbezaan ketara di antara sel-sel darah merah dan klorofil iaitu klorofil mempunyai atom magnesium di dalam nukleusnya, manakala sel-sel darah merah mempunyai besi. Dengan itu, klorofil dapat membantu dalam kes-kes anemia dan keadaan kekurangan darah.

Membersihkan Badan Dari Racun Serangga Dan Sisa Toksin perubatan
Orang yang sihat lazimnya mempunyai lebih tinggi jumlah darah berbanding dengan orang yang sakit. Bagaimanapun selepas mengambil klorofil yang banyak, jumlah darah orang-orang sakit telah bertambah dan kesihatannya juga meningkat.

Mengurangkan Masalah Badan
Klorofil membantu mengimbangkan tahap asid-alkali bagi mengekalkan kesihatan badan. Lebihan asid dalam badan boleh memudaratkan dan penyakit-penyakit seperti gastrik, ulser dan sebagainya menyerang.

PERHATIAN!!!! TIP BAGUS....
SELSEMA KENCING MANIS DARAH TINGGI RESDUNG GASTRIK JERAWAT KENCING TAK LAWAS/ TOS  GOUT PANAS BADAN KELETIHAN BATU KARANG KUDIS SAKIT-SAKIT SENDI BUASIR BAU MULUT/BADAN KOLESTROL/ BERAT BADAN
 
SESUAI DIMINUM OLEH PESAKIT SEPERTI -
 
Kalau badan rasa semacam panas, macam nak kena demam tu kan, kerapkan minum alfalfa, InsyaAllah tak jadi demam....... Amalkan minum hari2, badan jadik sihat

No comments:

Post a Comment